Warung 1Malaysia

Kerap dikunjingi pelbagai kaum.

Selepas menikmati roti canai dan teh tarik, saya pun tertarik dengan keratan yang ditampal pemiliknya di gelas penutup makanan. Saya pun mengambil gambar keratan tersebut supaya dapat berkongsi di blog ini.

Ia di tulis oleh Ibrahim Idris.

Bandar Hilir, 17 April.
Warung 1Malaysia Banda Hilir di Jalan Tamby Abdullah yang telah beroperasi sejak 30 lebih tahun lalu hingga kini kerap dikunjungi pelanggan berbilang kaum.

Pemiliknya, Mohamed Buang, berkata, warungnya tidak jauh berubah sejak dibuka, cuma diubah dengan mengambil kira konsep seperti mana diuar-uarkan oleh kerajaan negeri iaitu 1Malaysia.

Katanya, sejak menggunakan konsep itu, sambutan bertambah baik kerana pelanggannya sebelum ini tertumpu orang kebiasaan iaitu warga emas dan rakan-rakan, namun semakin ramai golongan belia menjadi pengunjung terbaru.

"Antara menu sedia ada turut diberi penambahbaikan dengan mengikut cita-rasa pelbagai kaum seperti roti canai, nasi lemak, lontong, beraneka jenis mi dan lain-lain," katanya.

Seorang pelanggan, Md. Yusof Latif, berkata, dia telah berkujung kw warung ini sejak ia dibuka dan ianya tetap menjadi minatnya.



Comments