Raptai Sehati Sejiwa Orang Melaka Hari Ini.

Amboi... ini kali pertama saya melihat raptai merdeka selepas kali terakhir semasa dibangku sekolah pada tahun 1966. Memang banyak berbeza berbanding dahulu dengan hari ini.

Dahulu, hanya dewasa dan segelintir remaja terlibat dalam perarakan merdeka tetapi hari ini, budak kecil pun sudah mahir memainkan peranan dalam persembahan.

Ketiga budak di situ (Memorial Penyistiharaan Merdeka) telah menarik hati saya pagi tadi. Semasa si-abang dan si-adik bersajak #sehatisejiwa si-cina pulak menarik tali biola. 



Saya ini #AnakAnakMalaysia se +Orang Melaka yang masih berkerja tetapi kerana merdeka saya mengambil cuti hari ini supaya dapat mengenang merdeka setahun sekali. Saya tahu saya tidak akan dapat rakam video macam ini pada pagi Isnin depan kerana kawalan keselamatan. If you are interested to follow the official event on Monday 31st August 2015 please subscribe using your gmail on this Channel.


Creating tomorrow and beyond, ECOWORLD and The People's Paper, collaborated to deliver this wristband to me. Watch Dato' Fu Ah Kiow on Red FM.

Comments